Notícies

Actualitat. Notícies

En la mesa redonda de la tarde, la ASCJ presentó el sello de Comercio Justo a los asistentes
06/06/2007
El segell Fairtrade  es va presentar a la Federació Espanyola del cafè
L’Associació del segell de productes de Comerç Just va participar en els actes del Dia del Cafè organitzats per la “Federación Española del Café”

El passat 10 de maig, amb motiu de la celebració del Dia del Cafè, organitzat per la Federació Espanyola del Cafè (FEC), l'Associació del Segell de Productes de Comerç Justo va presentar el segello Fairtrade en una taula rodona sobre sostenibilitat moderada per Ricardo Hernández Muñoz. Pablo Cabrera, director de l'associació i en nom del Comerç Just i de Fairtrade Labelling Organizations International (FLO), va fer un repàs per la història d'aquest moviment i va defensar la importància de buscar camins alternatius al sistema de comerç actual. Per a reforçar aquest missatge, es va contar també amb la participació de Santiago Paz, de l'organització peruana Cepicafé, que va posar sobre la taula els beneficis directes que ha reportat per a la seva regió l'aplicació de les pràctiques del Comerç Just.


Així mateix, van intervenir altres tres persones, una en representació de la comunitat cafetalera, que va presentar el projecte “4C. Codi Comú per a la Comunitat Cafetalera”, altra de Rainforest Alliance i una tercera de la Fundació Cafè Mundi. Així mateix, els actes del Dia del Cafè van incloure la celebració de les assemblees generals de l'Associació Espanyola de Tostadores de Cafè (AETC), l'Agrupació Nacional del Cafè (Ancafé) i l'Associació Espanyola de Fabricants de Cafè Soluble (AEFCS). Després d'elles, la Federació Espanyola del Cafè va celebrar també la seva Assemblea General anual en la qual es va procedir al tancament pressupostari de 2006 i a la proposta pressupostària per a aquest any 2007.